ئیمام ناصر محمد یه‌مانی
09 - 09 - 1430 کۆچی
30 - 08 - 2009 زایینی
01:22 به‌یانی
[بۆ بەدواداچوونی بەستەری سەرەکی بەشداری بەیانەکە]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=4998
ـــــــــــــــــــ


بۆچی اللە ی پایەبەرز نه‌یفه‌رمووه‌: [قال ربكم أعلمُ بما لبثتم]؛ به‌ڵكو فه‌رموویه‌تی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ}
صدق الله العظيم ؟


اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

ئیمام ناصر محمد یه‌مانی
25 - 08 - 1430 کۆچی
17 - 08 - 2009 زایینی
02:35 به‌یانی
ـــــــــــــــــــــ


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَى طَعَاماً فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَداً (19) إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أو يُعِيدُوكُمْ فِي مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوا إِذاً أَبَداً (20)} صدق الله العظيم [الكهف].

جا شوێنی پرسیاره‌كه‌ بریتیه‌ له‌: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم.

جا بوچی اللە ی پایەبەرز نه‌یفه‌رمووه‌: (قال ربكم أعلمُ بما لبثتم)؛ به‌ڵكو فه‌رموویه‌تی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم؟

لەکاتێکدا ئه‌وه‌ی قسەیان لەگەڵ دەکات یەک کەسە: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم [الكهف].

جا ئایا وەکو خۆی له‌ شوێنی پرسیاره‌كه‌ تێگه‌یشتن؟ ئێستاش گه‌وره‌ی ده‌یكه‌ین له‌وه‌ی اللە ی پایەبەرز ده‌فه‌رموێت: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم.

وە درودو سڵاو لەسەر نێردراوو پێغەمبەران، سوپاس و ستایشیش بۆ اللە ی پەروەردگاری خەڵکی جیهان..
ئیمام مه‌هدی ناصر محمد يه‌مانی.

وەرگیراوەکە کۆتایی هات.
_______________________
انتهى الاقتباس
بە ناوی اللە ی لە هەموو میهرەبان و بە بەزەییەکان میهرەبانترو بە بەزەییتر، درودو سڵاو لەسەر دوایین نێردراوو پێغەمبەران و کەس و کارە چاک و پاکەکەی و شوێنکەوتوانی حەق تا ئەو ڕۆژەی اللە لەسەر ئایینەکەیان لێپرسینەوە لەگەڵ بەندەکانیدا دەکات..

ئه‌ی خاوه‌ن ژیری و هۆشمەندەكان، ئه‌وانه‌ی له‌ ئایه‌ته‌كانی كتێبەکەی اللە ورد ده‌بنه‌وه‌، نزیكترین وه‌ڵام بریتیه‌ له‌ وه‌ڵامەکەی (الأواب)، وه‌ زانسته‌كه‌شتان زیاد ده‌كه‌م لەبارەی ئه‌وه‌ی بۆچی قسه‌كاره‌كه‌ به‌ كۆ (جمع) لەگەڵ ئه‌وانه‌ی قسەیان لەگەڵ دەکات دەدوێت، وه‌ وه‌ڵامی ئەوانەش کە قسەیان لەگەڵ دەکات به‌ هه‌مان شێوه‌ به‌ كۆ (جمع) ـه‌، جا هه‌رچی هۆکاری ئه‌وه‌یه‌ قسه‌كاره‌كه‌ (كه‌ یه‌كێک بوو له‌وان و له‌گه‌ڵیاندا مابوویه‌وه‌) به‌ زمانی كۆ (جمع) قسه‌ ده‌كات، کە وتی: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا} صدق الله العظيم [الكهف:19].

ئه‌مه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی ئەگه‌ر به‌ شێوازی دوو كه‌سی (مثنی) قسەی لەگەڵ بکردنایە ئه‌و كات یەکێک نه‌ده‌بوو له‌وان، وه‌ له‌گه‌ڵیشیان نه‌ده‌مایه‌وه‌ ئەگه‌ر بیوتبا (كم لبثتما - ئه‌م دووانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌)، جا بەوپێیەی ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان بۆیە پرسیاری ده‌رباره‌ی مانه‌وه‌ی هه‌موویان (به‌خۆشیه‌وه‌) ‌لێکردن، بۆیە ده‌بینن شێوازی قسەکردنەکە به‌ سیفه‌تی كۆ (جمع) ـه‌، کاتێک وتی:‌ {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ}.

دوای ئەوە بەهەمان شێوە ئه‌وانیش وه‌ڵامەکەیان به‌ كۆ (جمع) دایه‌وه‌، چونکە به‌هه‌مان شێوه‌ ئه‌ویش له‌گه‌ڵیان مابوویه‌وه‌‌، ‌له‌به‌رئه‌وەش بوو وتیان: {قَالُوا لَبِثْنَا}، جا له‌پاش ئه‌وه‌ بەهەمان شێوە وه‌ڵامه‌كه‌ له‌ پرسیاركاره‌كه‌وه‌ به‌ كۆ (جمع) هات‌‌، چونکە ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان له‌دوای ئه‌وه‌ی گوێی له‌ وه‌ڵامه‌كه‌ بوو ده‌رباره‌ی دڵنیانه‌بوون له‌وه‌ی ماوه‌ی چه‌ند ماونه‌ته‌وه‌؛ ڕۆژێک یان كه‌متر له‌ ڕۆژێک یان زیاتر له‌وه‌، پاشان به‌م وه‌ڵامه‌ قسه‌ی كرد کە خۆی و هه‌موو قسه‌كاره‌كانیشی دەگرتەوە، ‌بۆیە وتی:‌ {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} [الكهف:19].

جا بەڕاست و دروستی حیکمەتەکەمان لە قسه‌كردن بۆ دوو كه‌س (مثنی) به‌ كۆ (جمع) بۆ ڕوون بوویەوە له‌م قسه‌یه‌ی: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا}، ئه‌مه‌ش چونکە سێ كه‌س بوون نەک دوو، جا ئەگه‌ر بیوتبا (كم لبثتما) (ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌) ئه‌وكاتە ئه‌و كه‌سه‌ی قسەی لەگەڵ دەکردن له‌وان نه‌ده‌بوو، وه‌ له‌گه‌ڵیشیان نه‌ده‌مایه‌وه‌، جا بەوپێیەی ئه‌ویش له‌وان بوو بۆیه‌ ناكرێت قسه‌كردنه‌كه‌ به‌ شێوازی دوو كه‌سی (مثنی) بێت، چونکە دواتر هاوەڵانی ئەشکەوت ژمارەکەیان تەنها دەبوو بە دوو کەس ئەگەر بهاتبا قسەکردنەکە بە شێوازی دوو کەسی بووایە، به‌ڵام پرسیاره‌كه‌یان ده‌رباره‌ی مانه‌وه‌ی ئه‌وان و خۆشی بوو، چونکە خۆشی یەکێک بوو له‌وان (واته‌ له‌گه‌ڵیان مابوویه‌وه‌)، جا فەرموودەکەی اللە ورده‌و له‌وپه‌ڕی ڕاستگۆیی دایه‌. جا ئایا ڕاتان چیه‌ ئەگه‌ر ئەوەمان بەدی کردبا پرسیاركاره‌كه‌ بیوتبا‌ (كم لبثتما) (ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌)، ئه‌وكاته‌ پرسیاركاره‌كه‌ ده‌بوو به‌ یه‌كێک له‌ ده‌ره‌وه‌ی ژماره‌ی هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وت، به‌هه‌مان شێوه‌ ئه‌گه‌ر پرسیاركاره‌كه‌ بیوتبا: (قال ربكم أعلم بما لبثتما) (وتی په‌روه‌ردگارتان زاناتره‌ به‌وه‌ی ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده ماونه‌ته‌وه)، ئەوکات خۆی ده‌رده‌كرد بەوەی لەوان بێت، هه‌ر بۆیە به‌ ناوی خۆی و ئه‌وانیشەوە وه‌ڵامی دانه‌وه‌، به‌وه‌ی زانستی مانه‌وه‌کەیان له‌لای اللە ی زانای نهێنی و شاراوه‌كانە، بۆیە وتی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:19].

چونکە به‌ زمانی كۆ (جمع) قسه‌ی ده‌كردو خۆشی له‌ ژماره‌ی هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وت دەرنەکرد، چونکە ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان، جا وه‌ڵامی ئه‌وه‌ كۆتایی پێهات سەبارەت بە حیکمەتی ئەوەی بۆچی ئەوانەی قسەیان لەگەڵ دەکرا به‌ دەربڕینی كۆ (جمع) بوو، به‌هه‌مان شێوه‌ وه‌ڵامی ئه‌وه‌ش كۆتایی پێهات ده‌رباره‌ی هۆكاری قسه‌ی تاکە کەسەکە (مفرد) به‌ شێوازی كۆ (جمع): {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}. چونکە ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان، ‌ئه‌مه‌ش ئەو ئه‌نجامه‌ بوو کە پێی گه‌یشتن به‌وه‌ی هه‌موویان نازانن ماوه‌ی چه‌ند ماونه‌ته‌وه‌ جا به‌ زمانی كۆ (الجمع) قسه‌ی لەگەڵ دەکردن، چونکە ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان، جا دواتر ئه‌وه‌بوو ڕێک كه‌وتن له‌سه‌ر ئه‌وه‌ی هه‌موویان نازانن ماوه‌ی چەند ماونەتەوە، بۆیە له‌و ئه‌نجامه‌ی پێی گه‌یشتن به‌ ناوی كۆ قسه‌ی كرد: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}.

زیاد له‌وەش زمانی عه‌ره‌بی قسه‌كردنی شێوازی دوو كه‌سی (مثنى) به‌ كۆ (جمع) ڕەت ناکاتەوە، به‌ڵام ویستمان زانستەکەتان بۆ زیاد بكه‌ین ده‌رباره‌ی هۆكاری ئه‌و قسه‌كردنه‌ی قسه‌كاره‌كه‌، به‌وه‌ی ئه‌گه‌ر بیوتبا (كم لبثتما) (ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌)، ئه‌و كاته‌ ده‌بوو به‌ كه‌سێكی به‌ده‌ر له‌ ژماره‌ی هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وت، هه‌روه‌ک بڵێی كه‌سێک بێت تازه‌ ئه‌وانی دۆزیبێته‌وه‌، جا بێگومان دواتر به‌ شێوازی دوو كه‌سی (مثنى) پرسیاری لێده‌كردن، چونکە ئه‌وانه‌ی ده‌یدواندن دوو كه‌س بوون، بەڵام چونکە ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان بۆیە پرسیاره‌كه‌ی ده‌رباره‌ی مانه‌وه‌ی هه‌موویان بوو (واته‌ به‌خۆشیه‌وه‌)، بۆیە وتی (كَمْ لَبِثْتُمْ) ماوه‌ی چه‌ند ماونه‌ته‌وه‌ ((به‌و مانایه‌ی من و ئێوه‌))، جا له‌به‌ر ئه‌وە وه‌ڵامه‌كه‌ی به‌ حاڵه‌تی كۆ (جمع) بوو كاتێک وتی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم.

پێشتریش ژماره‌ی ئه‌وان و چیڕۆک و ناوه‌كانیان و حیكمه‌تی مانه‌وه‌کەیانمان به‌ وردی باسكردووه‌، وه‌ پێشتریش فه‌توامان داوه‌ به‌وه‌ی له‌ ئایه‌ته‌كه‌دا قسه‌یه‌ک هەیە کە بە دروستی ژماره‌ی ئه‌وانی باسکردووە، جا اللە كردوویه‌تی به‌ ڕووداوێكی داهاتوویی کە هێشتا نه‌وتراوه‌، ئەویش بریتیه‌ له‌ قسه‌كه‌ی یه‌كه‌م (واتە بەشی یەکەمی) ئەو ئایەتەی ده‌فه‌رموێت: {سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:22].

جا ئەمە قسه‌ ڕاست و دروستەکەی مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراوو پشتیوانەکانیەتی، تا ببن به‌ نیشانه‌ی به‌ڕاستدانه‌ر بۆ ئه‌م ده‌سته حەق و ڕاسته‌ی ژماره‌كه‌یان و ماوه‌ی مانه‌وه‌و چیڕۆکەکەیان بە ڕاست و دروستی سه‌رژمێرده‌كه‌ن، جا دواتر اللە بۆ لای مرۆڤەکان دەیانگەڕێنێتەوە، تا بە حەقی لای په‌روه‌ردگارەکەیان بزانن به‌وه‌ی كامه‌ ده‌سته‌یان ژماره‌ی ئه‌وان و ماوه‌ی مانه‌وه‌و چیڕۆکەکەیان به‌ ڕاست و دروستی سه‌رژمێر كردووه‌و کامەش به‌ به‌تاڵ ژماردوونی و باسی كردوون، بە پشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {ثُمَّ بَعَثْنَاهُمْ لِنَعْلَمَ أَيُّ الْحِزْبَيْنِ أَحْصَىٰ لِمَا لَبِثُوا أَمَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:12].

ئه‌مه‌ش بریتیه‌ له‌ گه‌ڕانه‌وه‌ی كۆتاییان له‌ دوای تێپه‌ڕبوونی ماوه‌ی مانه‌وه‌ی دووه‌میان، چونکە گه‌ڕانه‌وه‌ی كۆتاییان نیشانه‌یه‌کە له‌ نیشانه‌ گه‌وره‌كانی قیامه‌ت، وه‌ حیكمه‌ته‌كه‌ش ده‌رباره‌ی هۆکاری دۆزینەوەیان له‌ پێشتردا ئه‌وه‌یه‌ تا خانووێکیان به‌سه‌ردا دروست بكه‌ن، تا كاتی حیكمه‌تی مانه‌وه‌کەیان به‌ خه‌وتوویی دێت، وه ‌ئه‌وانه‌ی پێشتر دۆزیانەوە هیچ شتێكیان ده‌رباره‌یان نه‌ده‌زانی، جگه‌ له‌وه‌ی زانیان دەبێت مانه‌وه‌یان به‌ خه‌وتوویی حیكمه‌تێكی گه‌وره‌ی تێدا هه‌بێت، بۆیە وتیان: {فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

چونکە دركیان به‌وه‌كرد اللە حیكمه‌تێكی گه‌وره‌ی له‌ هێشتنه‌وه‌ی ئه‌واندا هەیە، جا ئه‌وانیان به‌ مردوویی نه‌بینی، به‌ڵكو به‌ خه‌وتوویی، وە هه‌وڵیاندا بە ئاگایان بهێننەوە تا ده‌رباره‌ی چیڕۆکەکەیان پرسیاریان لێبكه‌ن، به‌ڵام نه‌یانتوانی به‌ ئاگایان بهێننه‌وه‌، جا لەپاش ئەوە دركیان به‌وه‌ كرد اللە حیكمه‌تێكی گه‌وره‌ی له‌ هێشتنه‌وه‌ی ئه‌وان به‌ خه‌وتوویی هەیە، بۆیە بڕیاریاندا خانووێکیان به‌سه‌ردا دروستبكه‌ن بۆ شاردنه‌وه‌یان، تا ئه‌و سەردەمەی كاتی حیكه‌مه‌تی مانه‌وه‌کەیان دێت، به‌ڵام اللە له‌ مەحكه‌می كتێبه‌كه‌ی ده‌رباره‌ی حیكمه‌تی مانه‌وه‌و هێشتنه‌وه‌ی ئه‌وانی پێ ڕاگەیاندوون، لەوەی اللە ی پایەبەرز فه‌رموویه‌تی: {وَكَذَٰلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21].

جا پرسیاره‌كه‌ ئه‌وه‌یه‌ ئایا ئەوانە كێن ده‌زانن به‌وه‌ی: {أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم؟

ئایا ئه‌وانه‌ هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وتن؟ به‌ڵام ئه‌وان قیامه‌ت به‌درۆ نازانن، یان مه‌به‌ستی ئه‌وانه‌یه‌ کە پێشتر ئه‌وانیان دۆزیه‌وه‌؟ {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا}؟

به‌ڵام ئه‌وانه‌ی پێشتر ئەوانیان دۆزیەوە به‌ هیچ شێوه‌یه‌ک نه‌گه‌یشتنه‌ هیچ ئەنجامێک لە حیكمه‌تی مانه‌وه‌یان، کە بریتیه‌ له‌وه‌ی نیشانه‌یه‌كه‌ له‌ نیشانه‌ گه‌وره‌كانی قیامه‌ت؛ به‌ڵكو بە مشتومڕ کردن دەربارەیان كه‌وتنه‌ كێشه‌و ناکۆکی لەگەڵ یەکتر، جا هه‌ریه‌كێكیان پێشبینی حیكمه‌تێکی جگە لە حیكه‌مه‌تەکەی ئەوانی تری دەکرد، دوای ئەوە به‌ هیچ ئەنجامێک لە حیكمه‌تی مانه‌وه‌کەیان نەگەیشتن، ‌بۆیە وتیان: {فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

جا پرسیاره‌كه‌ به‌بێ وه‌ڵام مایه‌وه‌‌، کەواتە مه‌به‌ستی ئه‌وانه‌ كێیە له‌وه‌ی ده‌فه‌رموێت {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21]؟

ئه‌مانه‌ بریتین له‌ ئوممه‌تێكی تر له‌ کۆتا زه‌مان له‌ سه‌رده‌می نیشانه‌ گه‌وره‌كانی قیامه‌ت؛ كه‌ بریتین له‌ ئوممه‌تەکەی مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو‌ له‌ سه‌رده‌می ڕه‌وانه‌کردنەکەی، كه‌ بریتیه‌ له‌و ئوممه‌ته‌ دیاریكراوه‌ی‌‌ ‌كتێب، کە اللە كاتی سزاكه‌ی بۆ سه‌رده‌مه‌كه‌یان دواخستووه‌. بە پشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَىٰ أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ لَّيَقُولُنَّ مَا يَحْبِسُهُ أَلَا يَوْمَ يَأْتِيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ} صدق الله العظيم [هود:8].

وە به‌یانی زیاتریشمان لەلایە دەربارەی ئه‌وه‌ی اللە ی پایەبەرز ده‌فه‌رموێت: {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21].

جا ئایا ئه‌و به‌ڵێنه‌ حه‌قه‌ی اللە چیه‌؟ ئه‌مه‌ به‌ڕاستدانانی به‌ڵێنه‌ حه‌قه‌كه‌یەتی له‌وه‌ی ده‌فه‌رموێت: {هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (9)} صدق الله العظيم [الصف:9].

کەواتە له‌سه‌ر ده‌ستی كێ ئایینە حه‌قه‌كه‌ی به‌سه‌ر هه‌موو ئایین و به‌رنامه‌كانی هه‌موو ‌زه‌وی ده‌رده‌خات؟ ئه‌مه‌ له‌ سه‌رده‌می مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو ناصر محمد یه‌مانی خه‌لیفه‌ی اللە یە، ئه‌و كه‌سه‌ی اللە به‌سه‌ر هه‌موو خه‌ڵكی جیهاندا ده‌ریده‌خات، وه‌ ئه‌و ئایینە حەقەی دوایین نێردراوو پێغەمبەر هێناویه‌تی پێ به‌سه‌ر هه‌موو ئایین و به‌رنامه‌كانی زه‌وی ده‌رده‌خات، جا اللە پێی به‌سه‌ر هەموو ئایینەکاندا زاڵی دەکات، جا ئایینی بۆ هه‌موو خه‌ڵکی جیهان پێ ده‌كات به‌ یه‌ک ئایین و اللە به‌ به‌نده‌كه‌ی نوره‌كه‌ی ته‌واو ده‌كات هەرچەندە تاوانكارانیش ڕقیان له‌ ده‌ركه‌وتنەکەی بێت. كه‌واته‌ ئه‌ی گه‌لی موسڵمانان بۆچی ئه‌م بانگه‌وازكاره‌ی مرۆڤایەتی بۆ په‌رستنی اللە ی تاک و تەنهای زاڵ ڕه‌تده‌كه‌نه‌وه‌، ئایا وایده‌بینن بانگه‌وازه‌كه‌ی ناصر محمد یه‌مانی بەتاڵ و ناڕه‌واو هه‌ڵبه‌ستراوه‌؟ {قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ} صدق الله العظيم.

وه‌ ئه‌ی برایانی موسڵمانانم لەڕاستیدا نامه‌یه‌كی تایبه‌تم له‌لایه‌ن یه‌كێک له‌ زانایانی شیعه‌وە بۆ هاتووه‌ کە تێیدا ده‌ڵێت:

اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

(ئێمه‌ تامه‌زرۆی شوێنکەوتنی مه‌هدی و سه‌رخستنەکەین، به‌ڵام گه‌مژه‌ نین تا به‌بێ بەڵگە شوێنت بكه‌وین، جا ئەگه‌ر درۆت كردو ئێمه‌ش به‌ڕاستمان دانایت ئه‌وا دنیاو دواییمان دۆڕاندووه‌، وه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستیشت كردو ئێمه‌ش به‌درۆمان زانی ئه‌وا دوایی و شه‌فاعه‌تمان له‌ ده‌ستداوه‌)

وەرگیراوەکە کۆتایی هات.
انتهى الاقتباس
كۆتایی هات ئه‌وه‌ی له‌ به‌یانه‌كه‌ی ئه‌میر حاجی یه‌حیا وه‌رگیراوه‌ (کە وەستێندراوە نه‌ک له‌لایه‌ن ئێمه‌وه‌ دواتریش بەندكردنه‌كه‌ی له‌سه‌ر هه‌ڵده‌گرین تا به‌ڵگه‌كه‌یمان بۆ بهێنێت)، پاشان به‌ وه‌ڵامێکی ڕاست و دروست وه‌ڵامی ده‌ده‌ینه‌وه‌ ده‌رباره‌ی گرنگترین ئه‌و پارچه‌یه‌ی له‌ به‌یانه‌كه‌ی وەرمانگرتووە كه ‌بریتیه‌ له‌وه‌ی ده‌ڵێت:

اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

(ئێمه‌ تامه‌زرۆی شوێنکەوتنی مه‌هدی و سه‌رخستنەکەین به‌ڵام گه‌مژه‌ نین تا به‌بێ بەڵگە شوێنت بكه‌وین، جا ئەگه‌ر درۆت كردو ئێمه‌ش به‌ڕاستمان دانایت ئه‌وا دنیاو دواییشمان دۆڕاندووه‌، وه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستیشت كردو ئێمه‌ش به‌درۆمان زانی ئه‌وا دوایی و شه‌فاعه‌تمان له‌ ده‌ستداوه‌)

وەرگیراوەکە کۆتایی هات.
انتهى الاقتباس
ده‌ڵێین ئه‌ی ئه‌میر حاجی یه‌حیا، كێ فه‌توای ئەوەی بۆ داویت ناصر محمد یه‌مانی پێتان ده‌ڵێت بڕوام پێبكه‌ن من مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراوی حه‌قم له‌لایەن په‌روه‌ردگارەکەتانه‌وه‌؟ به‌ڵكو ده‌مانبینیت بە حەق فه‌توا بۆ هەموو پشتیوانەکان و سه‌ردانیكاران ده‌ده‌ین و ده‌ڵێین: بزانن بۆ هه‌موو بانگه‌وازێک به‌ڵگه‌ هه‌یه‌، جا ئەگه‌ر من به زانست و ده‌سه‌ڵاتی به‌یانی ڕاست و دروستی قورئان کە عه‌قڵ و لۆژیک قبوڵی ده‌كات به‌سه‌رتاندا زاڵ نه‌بووم و ئه‌وه‌م نه‌كرد ئه‌وا مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو نیم ئەگه‌ر به‌ڵگه‌م به‌ زانست و به‌یانی ڕاست و دروستی قورئان بۆ نه‌هێنان، ئه‌وه‌ی اللە ی ڕه‌حمان به‌ وه‌حی تێگه‌یشتن (وحي التفهيم) فێری كردووم، نه‌ک وه‌سوه‌سه‌ی شه‌یتانی نه‌فره‌تلێكراو بێت، جا بۆ هه‌موو بانگه‌وازێک به‌ڵگه‌ هه‌یه‌. جا با بۆ لای قورئان حوكم بكه‌ین تا بزانین كام لە ئێمە له‌سه‌ر حه‌قه‌و چاكترین ته‌فسیری هێناوه‌، بە پشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَلَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقِّ وَأَحْسَنَ تَفْسِيرًا} صدق الله العظيم [الفرقان:33].

ئه‌مه‌ش چونکە اللە ده‌سه‌ڵاتی زانستەکەمی به‌سه‌رئێوەدا زیاد كردووه‌ هه‌روه‌ک چۆن ده‌سه‌ڵاتی زانستی خه‌لیفه‌ی خۆی ئاده‌می به‌سه‌ر فریشته‌كاندا زیاد کرد، تا ئەمە ببێته‌ به‌ڵگه‌ی جێنشینی (خه‌لافه‌ت) له‌ هه‌موو سەردەم و كات و شوێنێک بۆ ئه‌وكه‌سه‌ی اللە به‌ خه‌لیفەو ئیمام هەڵیدەبژێرێت، به‌هه‌مان شێوه‌ هەروەک چۆن ده‌سه‌ڵاتی زانستی ئیمامه‌ هه‌ڵبژێردراوه‌كه‌ی نەوەی ئیسرائیل ئیمام طالوتی زیادكرد، كاتێک پێغه‌مبه‌ره‌كه‌یان پێی وتن: {وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (274)} صدق الله العظيم [البقرة].

هه‌رچی سه‌باره‌ت به‌ فه‌توا ناحەقەکەتە کە ده‌ڵێی:

اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

(ئێمه‌ تامه‌زرۆی شوێنکەوتنی مه‌هدی و سه‌رخستنەکەین به‌ڵام گه‌مژه‌ نین تا به‌بێ بەڵگە شوێنت بكه‌وین، جا ئەگه‌ر درۆت كردو ئێمه‌ش به‌ڕاستمان دانایت ئه‌وا دنیاو دواییمان دۆڕاندووه‌، وه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستیشت كردو ئێمه‌ش به‌درۆمان زانی ئه‌وا دوایی و شه‌فاعه‌تمان له‌ ده‌ستداوه‌)

وەرگیراوەکە کۆتایی هات.
انتهى الاقتباس
دوای ئەوە پێت ده‌ڵێین ئه‌گه‌ر هاتوو ئه‌وه‌تان به‌ڕاست دانا اللە ناصر محمد یه‌مانی به‌ خه‌لیفه‌ به‌سه‌رتاندا هه‌ڵبژاردووه‌ پاشان بۆیە به‌ڕاستانداناوه‌ چونکە به‌ ئایه‌ته‌ ڕوون و ئاشكراكانی په‌روه‌ردگاره‌كه‌تان به‌ڵگه‌تان به‌سه‌ردا ده‌هێنێته‌وه‌ ئەوکاتە ترست له‌سه‌رنیه‌و هیچ گوناهێک له‌وەدا نیه‌ ئەگه‌ر ئه‌وه‌تان به‌ڕاستدانا ئه‌و مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو بێت دوای ئه‌وه‌ی به‌ ئایه‌ته‌‌ مەحكه‌مه‌ ڕوون و ئاشكراكانی كتێبەکەی اللە به‌ڵگه‌ی به‌سه‌رداهێنانه‌وه‌، جا تەنانەت ئه‌گه‌ر مه‌هدی چاوه‌روانكراویش نه‌بوو ئه‌و كاته‌ درۆیه‌كه‌ له‌سه‌ر خۆی ده‌كه‌وێت و نە هیچ خراپه‌و به‌ڵایه‌ک نه‌ هیچ دۆڕاویەکیش به‌هۆی به‌ڕاستدانانەکەی توشی ئێوه‌ نابێت، مادام بۆ په‌رستن و به‌ندایه‌تیكردنی اللە به‌ ته‌نها بانگەوازتان ده‌كات و ده‌ڵێت اللە په‌روه‌ردگاری من و په‌روه‌ردگاری ئێوه‌شه‌و بیپه‌رستن. به‌ڵام ئه‌ی ئه‌میر یه‌حیا كاره‌ساته‌كه‌ له‌سه‌رتان ئه‌وه‌یه‌ ئەگەر بێتو ناصر محمد یه‌مانی مه‌هدی چاوه‌روانكراو بێت و ئێوه‌ش پشتی لێبكه‌ن، جا ئایا تۆ له‌ كوێی حیكمه‌تی ئه‌م پیاوه‌ باوەڕدارەی كه‌س و كاری فیرعه‌ونیت کە ده‌یوت: {أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ} صدق الله العظيم [غافر:28]؟

پاشان فه‌توای بۆ دان به‌وه‌ی هیچ كێشه‌یه‌ک له‌وه‌دا نیه‌ ئەگه‌ر هاتوو موسا درۆزن بێت، ئەگه‌ر وابوو ئه‌و كاته‌ درۆیەكه‌ له‌سه‌ر خۆی ده‌كه‌وێت به‌ڵام كێشه‌كه‌ ئه‌وه‌یه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستی كرد ئه‌وكاته‌ هه‌ندێک له‌وه‌ی به‌ڵێنی پێداون توشتان ده‌بێت، جا برای به‌رێز له‌ حیكمه‌تی ئه‌م قسه‌ كه‌م و كورته‌ت وردبه‌ره‌وه‌، وه‌ هیوادارم یه‌كێک له‌ پشتیوانەکان ئه‌و ئایه‌تانه‌ بهێنێت کە باسی لۆژیکی ئه‌و باوەڕدارەی كه‌س و كاری فیرعه‌ون دەکات چونکە ئێستا ناچارم بچم بۆ پارشێو كردن.

وە درودو سڵاو لەسەر نێردراوو پێغەمبەران، سوپاس و ستایشیش بۆ اللە ی پەروەردگاری خەڵکی خەڵکی جیهان..
ئیمام ناصر محمد ئيمانی.
ــــــــــــــــــــــــ

اقتباس المشاركة 4998 من موضوع المهديّ المنتظَر يفتي في الزمن الذي لبثه أهل الكهف في كهفهم ..


- 7 -
الإمام ناصر محمد اليماني
09 - 09 - 1430 هـ
30 - 08 - 2009 مـ
01:22 صباحاً
ـــــــــــــــــــ



لماذا لم يقل الله تعالى: [قال ربكم أعلمُ بما لبثتم]؛ بل قال: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ}
صدق الله العظيم ؟

اقتباس المشاركة :
الإمام ناصر محمد اليماني
25 - 08 - 1430 هـ
17 - 08 - 2009 مـ
02:35 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَى طَعَاماً فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَداً (19) إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أو يُعِيدُوكُمْ فِي مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوا إِذاً أَبَداً (20)} صدق الله العظيم [الكهف].

وموضع السؤال هو:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم

فلماذا لم يقل الله تعالى: (قال ربكم أعلمُ بما لبثتم)؛ بل قال:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم؟ برغم أنّ الذي يخاطبهم هو واحدٌ: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم [الكهف].

فهل فهمتم موضع السؤال بالضبط؟ سوف نقوم بتكبيره في قول الله تعالى:
{قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم

وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمُرسلين وآله الطيبين الطاهرين والتابعين للحقّ إلى يوم الدين..

والجواب يا أولي الألباب المُتدبرين لآيات الكتاب وكانت أقرب الإجابات هي إجابة الأواب، ونزيدكم علماً عن سبب الجمع للمُخاطبين وردّ المُخاطب كذلك بالجمع، فأمّا سبب أنّ المُخاطب منهم خاطب بلسان الجمع، وقال:
{قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا} صدق الله العظيم [الكهف:19]. وذلك لأنه لو خاطبهم بالمثنى فأصبح ليس منهم ولم يلبث معهم لو قال كم لبثتما وبما أنه منهم فهو يسألهم عن لبثهم جميعاً ولذلك كان الخطاب بصفة الجمع، فقال: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ} ثم ردوا عليه كذلك الجواب بالجمع لأنه المخاطب هو كذلك لبث معهم، ولذلك قالوا: {قَالُوا لَبِثْنَا}، ومن ثم جاء ردّ الجواب من السائل كذلك بالجمع لأنّه واحد منهم بعد أن سمع ردّ الجواب عن عدم التأكيد كم قدر لبثهم يوماً أو بعض يومٍ أو أكثر من ذلك ثمّ تكلم بالجواب الذي يشملهم هو والمُخاطبين جميعاً، ولذلك وقال: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} [الكهف:19]. وذلك لأنّه واحدٌ منهم.

فتبيّنت لنا الحكمة بالحقّ من الخطاب للمثنى بالجمع في قوله:
{قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا} وذلك لأنهم ثلاثة وليسوا اثنين، ولو قال (كم لبثتما) لأصبح الذي يخاطبهم ليس منهم ولم يلبث معهم وبما أنه منهم لا ينبغي أن يكون الخطاب بالمثنى لأن أصحاب الكهف سوف يصبح عددهم ليس إلا اثنان لو كان الخطاب بالمثنى، ولكن سؤالهم هو عن لبثهم ونفسه لأنه منهم، ولكن كلام الله دقيق في منتهى الصدق. فما رأيكم لو وجدنا أن السائل يقول (كم لبثتما) لأصبح السائل خارجاً عن عدد أصحاب الكهف، وكذلك لو قال السائل: (قال ربكم أعلم بما لبثتما) لأخرج نفسه أنه ليس منهم ولذلك ردّ عليهم باسمه واسمهم جميعاً فرد علم لبثهم لعلام الغيوب، ولذلك قال: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:19].

وذلك لأنه يتكلم بلسان الجمع ولم يخرج نفسه من عدد أصحاب الكهف لأنه واحدٌ منهم وقُضي الجواب عن الحكمة من المخاطب بلفظ الجمع وكذلك قُضي الجواب عن سبب قول المفرد باسم الجمع:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}. وذلك لأنه واحدٌ منهم وهي النتيجة التي توصلوا إليها أنهم لا يعلمون جميعاً كم قدر لبثهم فتكلم عنهم بلسان الجمع لأنهُ واحدٌ منهم قد اتفقوا أنّهم لا يعلمون جميعاً قدر لبثهم ولذلك نطق باسم الجمع بالنتيجة التي توصلوا إليها: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}.

إضافةً أنّ اللغة العربيّة لا تنفي خطاب المثنى بالجمع وإنما أردنا أن نزيدكم علماً عن السبب بقول المخاطب أنه لو قال كم لبثتما لأصبح خارجاً عن عدد أصحاب الكهف وكأنه دخيلٌ جديدٌ عثر عليهم، فحتماً سوف يسألهم بالمثنى لأنّ المخاطَبَين هما اثنان وبما أنه واحدٌ منهم ولذلك كان سؤاله عن لبثهم جميعاً، ولذلك قال كم لبثتم ((أي أنا وأنتم)) وذلك ردّه بحال الجمع:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم.

وسبق وأن فصّلنا عددهم وقصتهم وأسماءهم وشأنهم والحكمة من بقائهم، وسبق وأن أفتينا أنه يوجد هناك قول الحقّ في شأنهم الذي أحصى عددهم بالحقّ فجعله الله حدثاً مستقبلياً ولم يُقَل بعد وهو القول الأول:
{سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:22].

وذلك هو القول الحقّ للمهديّ المنتظَر وأنصاره ليكونوا من آيات التصديق للحزب الحقّ الذي أحصى عددهم ولبثهم وقصتهم فيبعثهم الله للبشر ليعلموا الحقّ من ربهم أيّ الحزبين أحصى عددهم ولبثهم وقصتهم بالحقّ وما عداه باطل. تصديقاً لقول الله تعالى:
{ثُمَّ بَعَثْنَاهُمْ لِنَعْلَمَ أَيُّ الْحِزْبَيْنِ أَحْصَىٰ لِمَا لَبِثُوا أَمَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:12].

وهذا هو بعثهم الأخير بعد انقضاء لبثهم الثاني والأخير لأنّ بعثهم الأخير هو شرطٌ من أشراط الساعة الكُبرى، وإنما الحكمة عن سبب العثور عليهم من قبل لكي يقوموا عليهم بالبنيان حتى تأتي الحكمة من بقائهم نائمين، ولم يحِط الذين عثروا عليهم من أمرهم شيئاً إلا أنهم علموا أنّ بقاءهم نائمين لا بدّ لله حكمةٌ بالغةٌ من ذلك ولذلك قالوا:
{فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

وذلك لأنهم أدركوا أنّ لله حكمةٌ بالغةٌ من بقائهم فلم يجدوهم ميتين بل نائمين، حاولوا إيقاظهم ليسألوهم عن شأنهم وقصتهم فلم يستطيعوا إيقاظهم ثم أدركوا أنّ لله حكمة بالغة من بقائهم نائمين، ولذلك قرروا أن يقيموا عليهم بنياناً للتمويه حتى يأتي قدر الحكمة من بقائهم، ولكن الله قد أخبركم عن الحكمة من بقائهم في محكم كتابه، وقال الله تعالى:
{وَكَذَٰلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21].

والسؤال فمن هم الذين يعلمون:
{أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم؟ فهل هم أصحاب الكهف ولكنهم ليسوا بمكذبين بالساعة، أم يقصد الذين عثروا عليهم {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا}؟ ولكن الذين عثروا عليهم لم يتوصلوا أبداً إلى الحكمة من بقائهم وأنهم شرطٌ من أشراط الساعة الكُبَر؛ بل تنازعوا في شأنهم بالجدل فكلٌّ توقع لهم حكمة غير حكمة الآخرين ومن ثمّ لم يتوصلوا عن الحكمة من بقائهم، ولذلك قالوا: {فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

وبقي السؤال بدون جواب فمن هم المقصودون
{لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21]؟ إنهم أمّة أخرى في آخر الزمان في عصر أحداث أشراط الساعة الكبرى؛ إنهم أمّة المهديّ المنتظَر في عصر بعثه تلك هي الأمّة المعدودة في الكتاب الذي أخّر الله موعد العذاب إلى عصرهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَىٰ أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ لَّيَقُولُنَّ مَا يَحْبِسُهُ أَلَا يَوْمَ يَأْتِيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ} صدق الله العظيم [هود:8].

وبقي معنا المزيد من البيان لقول الله تعالى:
{لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21]، فما هو وعد الله الحقّ؟ هو التصديق بوعده الحقّ: {هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (9)} صدق الله العظيم [الصف:9].

إذاً على يد من يظهر الله دين الحقّ على الدين كلّه في الأرض جميعاً؟ إنه في عصر المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني خليفة الله في الأرض الذي سوف يظهره الله على العالمين جميعاً ويظهر به الله الدين الحقّ الذي جاء به خاتم الأنبياء والمُرسلين على الدين كُله في الأرض جميعاً فيهيمن به الله على كافة الأديان فيوحّد به الدين على العالمين أجمعين فيتمّ الله بعبده نوره ولو كره المجرمون ظهوره. فلماذا تنكرون يا معشر المُسلمين الداعي للبشر إلى عبادة الله الواحد القهار، فهل ترون دعوة ناصر محمد اليماني باطلاً ومنكراً وزوراً؟
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ} صدق الله العظيم.

ويا إخواني المُسلمين لقد جاءتني رسالة على الخاص يقول فيها أحد علماء الأمّة من الشيعة:
اقتباس المشاركة :
(فنحن بقدر ما نتوق لاتباع المهديّ ونصرته إلا أننا لسنا بحمقى حتى نتبعك من غير دليل فإن كذبت وصدقناك خسرنا الدنيا والآخرة وإن صدقت وكذبناك خسرنا الآخرة والشفاعة)
انتهى الاقتباس
انتهى الاقتباس من بيان أمير الحاج يحيي (الموقوف وليس من قبلنا وسوف يُرفع عنه الحظر ليأتينا بحُجته)،ثم نردّ عليه بالجواب الحقّ عن أهم ما اقتبسنا من بيانه وهو قوله:
اقتباس المشاركة :
(فنحن بقدر ما نتوق لاتباع المهديّ ونصرته إلا أننا لسنا بحمقى حتى نتبعك من غير دليل فإن كذبت وصدقناك خسرنا الدنيا والآخرة وإن صدقت وكذبناك خسرنا الآخرة والشفاعة)
انتهى الاقتباس
ونقول يا أيها الأمير الحاجّ يحيي، من ذا الذي أفتاك أنّ ناصر محمد اليماني يقول لكم صدقوني أني المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّكم؟ بل تجدنا نفتي كافة الأنصار والزوار بالحقّ فنقول: اعلموا أنّ لكُل دعوى برهانٌ، فإذا لم أهيمن عليكم بالعلم والسُلطان بالبيان الحقّ للقرآن الذي يقبله العقل والمنطق فإذا لم أفعل فلست المهديّ المنتظَر ما لم آتيكم ببرهان البيان الحقّ للقرآن مما علمني الرحمن بوحي التفهيم وليس وسوسة شيطانٍ رجيمٍ، فلكل دعوى برهان. فلنحتكم إلى القرآن لكي نعلم أيّنا على الحقّ وأحسن تفسيراً. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقِّ وَأَحْسَنَ تَفْسِيرًا} صدق الله العظيم [الفرقان:33].


وذلك لأنّ الله زادني عليكم بسطةً في العلم كما زاد خليفته آدم بسطةً في العلم على الملائكة ليكون برهان الخلافة في كُلّ زمانٍ ومكانٍ لمن اصطفاه الله خليفة ًوإماماً، وكذلك كما زاد الإمام المُصطفى لبني إسرائيل الإمام طالوت، وقال لهم نبيهم:
{وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (274)} صدق الله العظيم [البقرة].

وأمّا بالنسبة لفتواك بغير الحقّ في قولك:
اقتباس المشاركة :
(فإن كذبت وصدقناك خسرنا الدنيا والآخرة وإن صدقت وكذبناك خسرنا الآخرة والشفاعة)
انتهى الاقتباس
ثم نقول لك إنه لا خوف عليكم لئن صدقتم بأنّ ناصر محمد اليماني اصطفاه الله خليفةً عليكم ثم صدقتموه لأنّه يحاجكم بآيات ربكم البيّنات فلا لوم عليكم ولا إثم إن صدقتم أنّه المهديّ المنتظَر بعد أن حاجكم بآيات الله من محكم كتابه، فحتى وإن لم يكن المهديّ المنتظَر فعليه كذبه ولن يصبكم سوءٌ بسبب تصديقه ولا خسارة ما دام يدعوكم إلى عبادة الله وحده ويقول ربي الله وربكم فاعبدوه. ولكن الكارثة عليكم أيها الأمير يحيي لو كان ناصر محمد اليماني هو حقاً المهديّ المنتظَر وأنتم عنه مُعرضون، فأين أنت من حكمة مؤمن آل فرعون الذي قال: {أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ} صدق الله العظيم [غافر:28]؟ ثم أفتاهم أنه لا مشكلة إن كان موسى كاذباً وعليه كذبه ولكن المشكلة أن يكون صادقاً يصبكم ببعض الذي يعدكم، فتدبر قول الحكمة المناقضة لحكمتك أخي الكريم وأرجو من أحد الأنصار أن يأتيه بالآيات من منطق مؤمن آل فرعون نظراً لأني مضطر للانصراف للسحور.

وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
الإمام ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــــــــ


اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..